(null)
Hemodlade grönsaker, egna persikor och så hemägg! 

Jag har taggat ner med "trädgårderandet" några veckor. Jag hade kunnat så mer frön och planerat ut mer men jag har helt enkelt inte orkat och då får det vara så. Men jag är så glad ändå. För tänk vad mycket vi kunnat skörda i år. 
Gurkorna i växthuset har sprutat ur sig gurkor. Tomaterna hänger i drivor, dock är det inte så många som ändrat färg än. 
Morötter äter vi flera gånger i veckan. Rödbetorna är stora och gudomligt goda ugnsbakade med chèvre. 
Purjon står stor och kraftig i pallkragen och någon plockar vi till maten då och då. 
Sallaten har gjort sitt men gett riktigt med skörd under lång tid. 
Och så vitkålen som var en hit men de sista huvudena sprack. Men vad gjorde det? Det blev mat av dem ändå! 

Idag plockade jag upp några kilo av "bonuspotatis" Dvs sån potatis som jag inte satt medvetet utan den har växt av sig själv. 

Det här gör att jag känner mig rik! Rik på fina grönsaker och bra mat, rik på trädgård och rik på glädje! Trädgården gör mig glad och är som balsam för min själ. Så länge jag håller den på en "lagom lustfylld" nivå kommer den GE mig energi utan att TA energi.. 

(null)
Och när jag kan gå hit och plocka en bukett till köksbordet är det grädde på moset! 😍

❤️🧡💛🧡❤️

Kommentera

Publiceras ej