(null)
Det stora växthuset är en djungel. Jag behöver blada av och binda upp.. men just nu får vi så sjukt mkt gurka! Kolla här;  (null)
Den längst var 50 cm, fick lov att mäta! 😂
Vi har våra tre favoritsorter. Picolino, Suyo Long och Xin Tai. 🥒 Den här gurksommaren har varit helt fantastisk! 💚

(null)
Äntligen kom det regn! 😍👍 Gräsmattan är brun och tråkig men kryddväxtlandet är poppis bland alla insekterna. Jag satte mig på kanten till landet och bara njöt en dag! Så mycket humlor, bin och fjärilar som uppskattar lavendeln och oreganon!! 

(null)
Nu blommar en till dahlia! 😍 Så fin! ❤️

Och så har jag skördat löken, vitlöken och fyndat purjolök som små grönsaksplantor. Dem ska jag plantera i växthuset så jag har där till hösten! 

Trädgården just nu; inte så mycket jobb utan mer ren&skär glädje! 💚

Kommentera

Publiceras ej