(null)
De röda pionerna har blommat över, snart även de vita och nu blommar de rosa.. jag känner att de skulle kunna bli så mycket större och finare om de inte bodde i gräsmattan utan kärlek… så jag måste göra något för dem, men det blir sen.. 

(null)
Kryddväxtlandet är fylligt och fint! Dahliorna kommer både i hinkarna och i landet. Dags att gödselvattna blommorna.. Penséerna i balkonglådan börjar faktiskt tackla av och ha gjort sitt… dags att byta ut dem. 

(null)
Lavendeln i kryddväxtlandet luktar helt fantastiskt! 😍

Och så kan jag visa något som jag är mindre stolt över;  (null)
Vitlöken har hamnat på undantag i år. Den är dåligt gödslad just nu och har fått klara sig på egen hand.. vilket inte verkar ha gjort susen. 🙈 Men men, tar upp den om ett tag och tar nya tag i höst.. 

(null)
Majsen framför lilla växthuset stormtrivs iaf! Men i den andra pallkragen har huligan-gänget av hönorna gått bärsärk..  (null)Gissa om jag skällde på dem när jag upptäckte det! 😬🙈 

Men nu har ni fått en liten kik. Jag är otroligt nöjd ändå den här säsongen fast jag var så seg och oinspirerad in början av året. Här är några positiva punkter;
  • Vi har superfin sallat att äta för tillfället 
  • Jag har skördat jättemycket oregano för torkning 
  • Morötterna är späda och fina och barnen älskar dem 
  • Smultronen börjar mogna mer och mer
  • Jordgubbarna är på gång 
  • I växthuset är det otroligt frodigt
  • Blåbärsbuskarna verkar ge massor av bär i år
  • Jag blir glad av allting som lever och växer i trädgården! ❤️



Kommentera

Publiceras ej