Här kommer en uppdateringen om hönsen, oavsett om ni vill eller inte! 😂

Herregud, Saffran 1,2 och 3 och Sotis är ett eget litet gäng som härjar runt på gården. Just nu kallar jag dem;  (null)
De fyra marodörerna! 😬

Men.. gulligheten gör att jag förlåter den. Kolla hur det ser ut när jag kommer för att stänga luckan på kvällen!  (null)
Då har de krupit upp på pinnarna och sitter där för natten! ❤️ Här är tupparna Turkiet och Snöboll längst ner. (Ärtan har döpt dem.. 😂) 

Men roligast av allt är det här;  (null)
Nu har vi nog två hönor som lägger ägg! 😍 och så vaktlarna! 

Kycklingarna bor i en bur ute i hönshuset just nu. Jag kommer flytta ut alla vaktlar och sen får kycklingarna bo i deras bur tills de blivit tillräckligt stora! En plan. Men just nu är det viktigaste; hönsgården! Då slipper jag jaga runt de fyra marodörerna från alla upptänkliga ställen i trädgården! 😂

Det här med höns alltså. Så kul! ❤️

Kommentera

Publiceras ej