(null)
Ser fram emot blommorna på stockrosorna! 😍 Jag har satt blandade färger så det ska bli väldigt roligt att se dem blomma. De är ju bara tvååriga så igår sådde jag fler plantor för att kunna sätta ut dem senare för blomning nästa år. 

(null)
Den första Zinnan att blomma! Följt av den här;  (null)
Det blir mer och mer blommor i trädgården också. Älska på det! 💚

Igår kom det 32 mm regn och det gjorde mycket för trädgården! Pallkragarna är ordentligt blöta och allting frodas.  (null)
Gräset är oklippt och kanterna är otrimmade. Men brädhögen har J burit undan så nu är den borta från gården. 👍 
Vitlöken fick åka upp häromdagen efter att hönsen gått totalt bärsärk i landet. Alltså de där fyra marodörerna är inte så jättepoppis just nu. 🙈 Det blev ganska små vitlökar men jag tror nog vi klarar ett års förbrukning iaf. Jag har redan sett ut vart jag ska sätta vitlöken i höst.. Det gäller att vara ute i god tid va? 😂

(null)
Äntligen har jag bundit upp alla tomaterna! 👍jag gjorde det direkt en morgon när det fortfarande var svalt ute. 

(null)
Majsen växer, idag gödslade jag alla plantor i växthusen och majsen med flytande näring. Nu hoppas jag det växer så det knakar! ✊

(null)
Efter kvällsvattningen blev det en kvällsrunda. 
Libbstickan längst till vänster är nedklippt och jag har även klippt lite i vinrankan för att tukta den. Nu väntar jag på dahliorna som har massa knoppar. 😍

Igår fick jag tid och ork och sådde massor med nytt. Mer sallat och lite grönkål etc för att kunna ha i växthuset till hösten. Jag har misslyckats med en hel del i år och varit så himla seg med andra saker men jag ska inte gräma mig över det. Jag har gjort utefter min bästa förmåga gällande orken och tiden. Att jobba inom handel och ha en sån intensiv högsäsong som vi har gör att ens egen odling liksom "får bli det som blir".. Men de här veckorna jag varit ledig har varit GULD! 💚

Kommentera

Publiceras ej