Så har ytterligare en ledig vecka passerat. Jag påbörjade ett inlägg för flera dagar sedan men det blev varken färdigt eller publicerat.. Det beror nog på att jag är ledig. I själ och hjärta. Jag har knappt tänkt på jobbet!  

Efter att vi fick in hö så har det verkligen känts som ledigt. J har jobbat men jag och barnen har roat oss.. här kommer några härliga från veckan som gått. 

(null)
Där sitter skrikmaskinen som kommer in på morgonen och jamar så han väcker mig. Får lite klappar och lägger sig och sover i fotändan.. Han är ute otroligt mycket och gör som han alltid gör på sommaren; tunnar ur och ser ut som en hemlös stackare! ❤️

(null)
En morgon åkte vi till biblioteket. Kom hem med flera kassar böcker och nu har vi att läsa i sommar! 👍 Min hög till höger ska bli spännande att sätta ögonen i! Jag har börjat med boken om Jord. 
Vi har fikat hos min Mormor&Morfar och varit på "självplock" av jordgubbar hos farmor.

(null)
Vi har badat och badat. På kvällarna. Jätteskönt med 19 grader i luften och 24-25 i vattnet! 👍
Sen har vi åkt hem och lagt barnen och de har somnat ovaggade, inne är det hyfsat svalt men på natten blir det för varmt i sovskrubben. PHU! 

(null)
En kväll tog jag och Emma en cykeltur, jätteskönt och några kronor rikare blev vi eftersom folk hade slängt förfärligt med pant i dikeskanten.. 🤬 Skämmes alla som slänger skräp! 


(null)
Jag har ridit i flera dagar. Chalet min fina gamla kloka tant! ❤️

Gräsmattan är klippt, jag har påtat i trädgården, vikt lite tvätt och plockat lite inne. 
Och så en dag tog jag mig i kragen och påbörjade målandet av rödfärg på hönshuset. J åkte på firmafest och jag fick agera chaufför mitt i natten. (Min mamma satt hos barnen så de var inte ensamma!) 

Och nu är J också ledig och vi har en vecka tillsammans!! ❤️

Kommentera

Publiceras ej