Torsdagströtthet. När man skulle kunna gråta av ren utmattning. Och även gör det somliga gånger. Jag. är. trött.
Har planterat om min ros nu, köpte en större kruka åt den idag. Den har börjat blomma och blommorna går i ljust rosa och ser så söta ut. Har ritat upp hur jag vill att trädgården ska se ut i slutändan. Men vägen det kommer vara lång. Varför göra klart allting på en gång? Då finns det ju inget mer att roa sig med mer än att vattna och lukta på alla växter. Jag har gått en vända kring pallkragen idag; dill, persilja, smultron, morot, ärtor och rädisa stoppades i kakhålet. Nästa år ska jag satsa mer på ätbara saker. Det är ju så gott med hemodlat!

Nu. Sova.
Pussåhej!


Js ros han fick i födelsedagspresent.
Den höll på att trilla av pin så jag klippte ner den rejält.
Nu blommar den! Gula fina blommor!
Hoppas jag kan få den att klara vintern också.

1 kommentarer

Sara

01 Aug 2008 11:44

Jo, visst är han söt, och degig, Ole. Åldern tar väl ut sin rätt, börjar bli gammal och trött(are). :)



Och du, ta det luuugnt med jobb och trädgård, du ska orka hålla på hela livet, spar på krafterna!! ;)

Kommentera

Publiceras ej