Hemmet. En ljusstake och en julstjärna. En amaryllis och en hyacint.. Och så en julig duk på bordet. Ja, men det räcker väl? 


Amaryllisen fick bo i en jättekruka med lite mossa och lummer! :) 

Jag har hittat julgardinerna också, de som ska sitta i vardagsrummet. Längst ner i lådan med sängkläder. Jisses vad skrynkliga de är! Tänkte stryka dem ikväll men blev så trött så ögonen går i kors. Sen tänker jag låta det vara bra såhär resten av julen.. För Ärtans skull kan jag plocka fram en tomte senare.. I år är hon ju så minikini så hon förstår inte mkt om den skäggiga farbrorn med luva. :) 

Men kan villigt erkänna att när vi började prata julklappar och firande tidigare ikväll blev jag så stressad så jag fick ont i magen och gick och satte mig på toa.. BLÄ! Men för Ärtans skull tänker jag gilla julen! :) Dessutom brukar vi aldrig stressa nu för tiden, vi firar på ett och samma ställe på julafton och det är väldigt skönt. 

Nä, nu ska vi äta kvällsmat och sen blir det nog sova. Imorgonbitti ska jag fixa stallet och gå med hästarna. :) 

Kommentera

Publiceras ej