På väg hem från en ridtur i skogen.. 

Jag pysslar oftast med hästarna någon gång varje dag även fast jag inte rider. Mockning, in/utsläpp eller kväll/morgonfodring.. Men idag har varit en riktig hästeridag eftersom jag även har ridit. Och släppt ut grannens hästar också. :) 

Började tidigt imorse med utsläpp av alla kusar, hann även fixa med mockning också. Skönt att ha det gjort för dagen. Sen när min pappa kom hem fick Ärtan leka med sin morfar medan jag red. Jag och Hookis tog över en timmes ridtur upp i skogen. Travade länge på långa tyglar innan vi började galoppera. Sen rullade vi på i galopp så länge att Hookis till slut bröt av och undrade om vi inte skulle vända så han kunde rejsa hem och äta hö! ;) Han är söt, på väg bort från stallet går det segt men när man rider hemåt så kan man nästan inte skritta ens! Och helst galoppera fort fort! Han blev iaf hur mjuk och fin som helst. Och svettig. Imorgon får han ta det lugnt med lite jogg. 
Chalet och jag red på ridbanan, mkt volter och övergångar. Det är längesen jag red C på ridbanan så det behövde vi. Hon har blivit väldigt mjuk sen hon kom till oss. I början kunde hon knappt göra en volt eller halt, trava lugnt det fanns inte heller på hennes karta. Fina hästar! ❤️ Så mysigt att pyssla i stallet, borsta och lyssna på deras mumsanden. 

Nu ligger jag i soffan med pyjamasen på. Imorgon tänkte jag fixa stallet och motionera hästarna direkt på morgonen medan Ärtan och J får lite tid tillsammans. :) Godnatt på er! 

Kommentera

Publiceras ej