Jaha, vad är det där? Kanske ni tänker.. Jo, det ska jag tala om för er. Det är nämligen högtalarna som sitter i taket. Idag har jag målat runt de två fönstren en sista gång. Då kunde jag spela musik från telefonen så det lät i hela köket. Jag må vara ihop med en hifi-nörd men jisses vilket bra ljud! Blir nog kul att diska, baka och laga mat i nya köket när man kan poppa loss! :) 

Det här kommer bli nya favoriten tror jag. Nu är den provkörd! Betyg klart Godkänt! :) 

Så den här helgen har haft två riktiga hallelujah-moments. Ett är diskmaskinen och det andra är golvvärmen. Det har varit en backventil som trilskats så i fredags var rörmokaren hit och bytte den. När jag och Ärtan kom hem på kvällen efter middag hos mamma var det så varmt och gott nere!

Veckan som kommer ska förhoppningsvis innehålla: 
Sista målningen av golvlisterna
Putsa resterande fönster 

Började plocka fram julstjärnor och belysning igår men har inte hunnit göra klart.. Idag åkte jag och J in på Mora och köpte belysning. En taklampa till vardagsrummet, flera glödlampor, en adventsljusstake (som det ev är glapp i sladden på SKIT också!) och så en lampa till ett fönster. Så nu väntar jag på elen. Men den är på gång! :) 

Nu ska jag strax kasta in handduken för ikväll! Hoppas ni har haft en fin första advent! 




  

Kommentera

Publiceras ej