Den här dagen kan vi ju stryka ett streck över. Det är skönt att få krypa ner i sängen och sova. Hoppas på att morgondagen blir bättre. 


Dagen började bra med frukost och ridtur på ponnyn. Han var fin och pigg ända tills vi  "svängde fel", dvs inte snabbaste vägen hem till stallet. Då började han stanna och backa och vägra gå framåt. Men men.. han ger ju sig när han inser att jag inte tänker vända. Sen går Chalet förbi och då hänger han på utan vidare. Ja, han är en envis ponny. Det är då säkert. 

Någon mer som är envis och testar en är Ärtan. Idag gjorde hon mig så arg och rädd att jag tog henne i handen och gick raka vägen hem istället för att hälsa på min farmor. Hon sprang nämligen iväg från mig och svarade inte när jag ropade att hon skulle komma eller när jag väl såg henne igen, att hon skulle stanna. Sen grinade hon hela vägen hem. Hoppas att hon inte gör om det. 

Efter den urladdningen av gråt så åt hon lunch utan krångel och sov en stund. 
På eftermiddagen gjorde vi ett nytt försök och hälsade på min farmor. Var ett tag sedan hon sett Bönan. Hon har blivit stor! 

Vi har iaf haft en fin kväll tillsammans nu. Vi kramades och sa godnatt innan hon somnade. Viktigt att bli sams och kramas efteråt. ❤️ Min stora älskling! 

Men nu äntligen ligger jag nerbäddad. Vad morgondagen bjuder på vet jag inte än. Förhoppningsvis inga större sammandrabbningar med Ärtan. Håll en tumme för oss! 😘 

Sov gott och ha en fin torsdags morgon! ❤️

Kommentera

Publiceras ej