(null)
Slutet av mars.. 

Ett snödjup på en meter.. men så mycket hopp och längtan. Och nu; 
(null)
Nu är det gröna här.. Den här bilden är tagen innan regnet som kom, en vecka sedan. Här fick vi ungefär 8 mm på lördagen, 8 mm på söndagen och 11 mm på måndagen. Tycker det gjorde underverk med allting eftersom det  såg ut såhär idag: 

(null)
Man ser hur squashen växer så det knakar när den får rejält med vatten.

Jag har av förklarliga skäl varit väldigt snål med vatten i år. Kommer det fortsätta vara såna här extrema somrar kommer jag få tänka om vad jag odlar. Men en sak tycker jag märks tydligt. Där jag täckodlat mycket blir det fina grönsaker. Så när den här squashbädden blivit lite större med mer mull kommer den ge fina grönsaker. 

Ja. Då och nu. En bild av drömmar för kommande säsong och en bild av hopp om skörd. 💚 

Kommentera

Publiceras ej