Har kommit på att jag ska försöka göra en "grön" sak varje dag. Med grön sak menar jag allt som rör växter. I trädgården eller inomhus. Och faktiskt så börjar det bra. 

(null)
Första januari: 
Fröinventering. Det här är innehållet i den lådan märkt: Direktså- sallat, bara massa grönt! 💚 Kan även konstatera att jag inte behöver köpa några sallatsfrön i år! 🙈 

Andra januari. Då funderade jag på vilka blommor jag vill ha ute i trädgården till sommaren. OCH så sådde vi paprika! Fick hjälp av min stora Ärta att peta ner frön. 💕 

Och idag: (null)
Idag har jag fortsatt med källarstädandet så jag har diskat ur lite krukor och odlingslådor. Dessutom hade jag vitlök över så den satte jag i krukor för att kunna ha i köket och skörda blasten. 

En liten grön sak om dagen.. det tror jag är bra för min odlingssjäl.. 💚 På vår, sommar och höst är det enkelt att göra något grönt. Men den här årstiden är det svårare.. Men det kan vara något så simpelt som att vattna krukväxterna eller plantera om en blomma.  

Vad morgondagens gröna blir, det visar sig. Först ska jag till jobbet! 👍

Kommentera

Publiceras ej