(null)
Igår efter jobb och mat gick jag ut i trädgården. Jag hade sällskap av den här lilla filuren. ❤️ Hon skvätte vatten och blev blöt. Men i växthuset var det varmt och skönt. 

Vi planterade om lite plantor till lilla växthuset.  Gurka, en vattenmelon och så en massa olika slags tomater. Sen bar jag ut en av hyllorna jag använt till försådderna och vips. Blev det lite bättre ordning!  (null)
Ena sidan. 

(null)
Andra sidan. Har fortfarande en hel del plantor kvar. Men några ska jag sätta i hink utanför växthuset. Det blev väldigt mycket i hinkarna förra året så kör på likande i år. Blir de inte färdiga så kan de ligga inne och mogna sen i höst. 👍 

Trots sorgmyggorna har tomaterna repat sig otroligt fint nu på slutet. Några plantor är nog hoppet ute för men andra växer så det knakar. 👍 

(null)
Sen startade jag gräsklipparen jag fått låna av Helena och sprang runt med den. Samlade upp gräset så nu har lökbäddarna i min "bonusodling" fått ett lager. Måste gå med röjsågen och trimma lite men det tar jag en annan dag. Måste verkligen ta tag i hallonhäcken. Den ser helt hemsk ut just nu! 

Men idag är jag ledig och vi får väl se vilka gröna saker vi pysslar med. Just nu bara myser vi framför teven. ❤️


Kommentera

Publiceras ej