Idag har jag hunnit med en del smĂ„pyssel i trĂ€dgĂ„rden. PĂ„ förmiddagen efter jag varit i stallet fixade jag squashbĂ€dden. Den "odlingslimpan" har fĂ„tt ett lager med hĂ€stbajs och dĂ€refter ett lager gammalt hösilage. Sen gjorde jag ett "hĂ„l" i tĂ€cket dĂ€r jag lade lite jord, en nĂ€ve gödsel och dĂ€refter planterade ner plantan, som dĂ„ blir lite skyddad för vĂ€der och vind omgiven av gammalt hösilage. 

(null)
Efter lunch och en tupplur med lillasyster kom ett skyfall. DĂ„ passade det bra att gĂ„ ner i kĂ€llaren och röja efter mig pĂ„ planteringsbĂ€nken vi snabbfixade i vintras. Jag försöker vara ordentlig och diska ur alla plastkrukor jag anvĂ€nt. Jag Ă„teranvĂ€nder alltid Ă„r frĂ„n Ă„r. Sorterade bland krukor och pĂ„sar och tomma fröpĂ„sar och etiketter. 
Men jisses, vilken röra det blivit. FĂ„r hĂ„lla pĂ„ lite nu och dĂ„ nĂ€r det passar! 

(null)
En fĂ€rsk bild frĂ„n pallkrageodlingen! 
Under fiberduken vĂ€xer det sĂ„ det knakar!! 💚 SĂ„ himla roligt att se. Det Ă€r ju inte vackert egentligen men det spelar ingen, jag vill ha mumsiga grönsaker!!  (null)
Och kĂ„len vĂ€xer jĂ€ttefint i sitt lilla tĂ€lt. Den har tagit sĂ„n himla fart! Har sĂ„tt mer ocksĂ„, för nĂ„gra veckor sedan, för att kunna sĂ€tta ut pĂ„ nĂ„gra fler stĂ€llen. 

Jag avslutade med att gĂ„ ut och sĂ„ mĂ€rgĂ€rtor i en lĂ„ng bĂ€dd.  (null)
MĂ€rgĂ€rtor Ă€r himla goda som frysta Ă€rtor. Vi Ă€ter en hel del till maten under vintern och min förhoppning Ă€r att vi kan fĂ„ en egen skörd att frysa in som rĂ€cker en bit in pĂ„ vintern! 👍

SĂ„dĂ€r.. nu vĂ€ntar en ny vecka och förhoppningsvis innehĂ„ller den en hel del odling! 💚

Kommentera

Publiceras ej