Jag har jobbat nästan hela dagen, hade lite sovmorgon imorse.. vaknade dock tidigt ändå. Innan jag åkte hann jag gå en runda ute och bara vara. Så himla kul att se allt som gror! 💚

(null)
Som vita spöken står fiberduken där. Men den skyddar så himla bra att jag låter den ligga kvar. 
Har en osådd pallkrage här, den ska det få vara ärtor och bönor i. Har ställt ut ställningen den ska få klättra på redan. 

Kikade i båda växthusen. Tomaterna som redan är planterade trivs så himla bra!  (null)
Det här är en potatisbladig sort, det skiljer verkligen på blad och blad. Bifftomat Black Sea Man. 

Och när jag kom hem ikväll låg det här och väntade i brevlådan! 😍
(null)
Som ett barn på julafton!

Medan J la barnen så hann jag ut och plantera lite plantor i växthuset också. Det stora är fullt nu. Kanske kan sätta dit någon mer. Men det är dags att ta tag i det lilla. Det är FULLPROPPAT med små plantor av grönsaker och pelargoner och dahlior och ja. En salig mix!  (null)
Innan jag gick in fick jag lov att bara njuta lite!! 😍 Det ska bli så SPÄNNANDE att se hur det kommer se ut i växthuset under sommaren. Hur mkt grönsaker kommer vi få. Och den stora frågan; kommer vi kunna få en persika eller två?? 

Men nu ska jag gå ner och öppna det tjocka brevet märkt Runåbergs!! Wiiiie! 😁

Kommentera

Publiceras ej