Läser just nu Sara Bäckmos bok om Vinterodling på luncherna på jobbet. Så inspirerande och man blir så sugen på att ha det likadant i sin egen trädgård. 👍 (null)
Jag ska försöka odla så mycket jag orkar och hinner. Sånt som vi äter av. Idag innan vi for till jobbet plockade jag och lillasyster sallat och morot ute i landen. Det fick följa med mig till lunchen. Så gott! 

(null)
Jag skördade kålrabbi och fänkål efter jag lagt barnen. Jag gick ut och stökade runt i en timme med ljuset från pannlampan. Sommarsådd fänkål som gett jättefina plantor. Och kålrabbin är stor och krispig. 

Jag la på lite fiberduk, rev upp lite visset och täckte bäddarna. Tog in lite krukor. Plockade in de namnetiketter jag kunde se. Så himla skönt att avrunda en arbetsdag med lite trädgårdspill! 💚 Det är balsam för min själ! 

Kommentera

Publiceras ej