Den senaste tiden har jag känt mig helt ur form. Jag har varit grinig och trött och opepp.. 
Tänk att man kan känna så och fundera på hur andra hinner och orkar och verkar vara så himla glada hela tiden. Men man blir ju väldigt lurad av sociala medier också.. ens hjärna fattar ju inte att man ser 100 bilder från 100 människors liv. Man tror att alla andra orkar fixa och greja och städa och feja dagarna i ända. 

Men vet ni vad? Varför bry sig om andra? Jag har iaf konstaterat att min ork inte räcker till allt och som det varit sista tiden har städningen strykt på foten eftersom andra saker går före.  Men jag ogillar starkt att ha det som en rövarkula fast att städa är så himla tråkigt. 😳

Men i lördags försökte jag förbättra mitt humör. Först blev det en ridtur på ponnyn. Hästarna får mig alltid att bli gladare! ❤️
Barnen åkte iväg på äventyr med Emma&Erik&kusinerna och jag och J en lång promenad. Vi pratade och pratade och jag letade efter svamp och sen gick vi lite längre och sen träffade vi några bekanta och pratade och sen gick vi hemåt.  (null) 
Dammen låg spegelblank. 💕 Jag gjorde samma tur två gånger. Först med ponnyn sen med apostlahästarna! 

Därefter var jag på bättre humör och efter att ha pausat i soffan en liten stund körde vi ett städrejs här hemma. Barnen har rensat ut lite leksaker de inte använder så de ska få åka vidare till lekstugan hos Mormor&Morfar. 👍
Jag har rensat lite i smyg också, ni vet urklippta bilder, pappersbitar och annat skräp åkte direkt till soptunnan. Nu känns det lite lättare! 

Och idag var det riktigt kojväder med ösregn så då fortsatte vi på den inslagna vägen. Mera röj, mera plock och mer ordning. Fast den här gången på övervåningen. Det är inte perfekt. Men så mycket bättre! 

Barnen ville åka till Mormor&Morfar efter lunchen och de fick lifta med min moster dit. Jag och J möblerade om i köket medan de var borta. Han har fått några gamla böcker från sin mamma och satt och läste för mig om hemmafruar och städning.. Känns bra att han dammsög efteråt medan jag stod ute i trädgården och pratade med min moster. Vi har kommit en bra bit från hemmafruandet! 😆
(null)
Men det slår mig hur sjukt vårt samhälle är nu. Förra jobbade en och familjen fick klara sig på den inkomsten. En stannade hemma och skötte hus och barn. Nu jobbar båda och allt ska skötas. Helst ska man jobba svinmycket, tjäna asmycket och inte hinna med sig själv, sina barn eller sina relationer. Inte konstigt att vi mår så dåligt och bli utbrända. 

Jaja, nog klagat. Den här helgen blev fin ändå. Jag är gladare och har insett att mitt mående senaste veckan nog stavas pms. 🙈 Huset är lite bättre ordnat och jag är laddad för en vecka med jobb! 

🌸


Kommentera

Publiceras ej