2022 var ett Ă„r som liksom flöt pĂ„ och försvann.. Fast fick lov att gĂ„ tillbaka och göra en överblick: 

Januari; 
DĂ„ hade vi nĂ„gra veckor med covid och karantĂ€n. J och Ärtan var sjuka men jag och lillasyster höll oss pĂ„ benen. Vi spelade spel, Ă„kte i backen frĂ„n jordkĂ€llaren och gick promenader i skogen. ❀

Februari; 
Bakade en himla massa bröd, sĂ„dde frön i vĂ€xthuset och njöt av vintern. 

Mars; 
Vi firade en 5-Ă„ring, hönsen la superfina Ă€gg och jag lĂ€ngtade efter en grönare Ă„rstid. đŸŒ·

April; 
KlĂ€ckte Ă€gg, byggde utemarknad pĂ„ jobbet, byggde hönsgĂ„rd och kunde Ă€ntligen börja greja i odlingarna. 💚

Maj; 
SĂ„dde frön, byggde nya odlingar, var ute sĂ„ mycket pĂ„ gĂ„rden vi bara kunde. Njöt av alla lökar som blommade! đŸŒ·

Juni; 
Vi firade en 9-Ă„ring och en 3-Ă„ring, lillasyster fick en mindre cykel och lĂ€rde sig cykla, vi satte potatis och barnen fick sommarlov! 🌾 Vi hĂ€ngde lite pĂ„ badplatsen och firade midsommar pĂ„ tomteland. Min morfars bror somnade in. 😱

Juli; 
Höintag, bergsbestigning tidigt en morgon med min fina vĂ€n, goda frukostar med fĂ€rska bĂ€r frĂ„n trĂ€dgĂ„rden i filen, begravning för morfars bror, fina sköna sommardagar. ☀

Augusti; 
Besök pĂ„ Naturum med kittel i magen i utsiktstornet, semester i Dala-Floda, gokart, skolstart och en massa badande. Spontantur till RĂ€ttvik! Goda grönsaker frĂ„n trĂ€dgĂ„rden och fina Ă¶vernattningar i stugan i skogen! đŸŒČ

September; 
Skogen pĂ„ hösten, svampturer, dahlior, grĂ€vlingar i trĂ€dgĂ„rden, potatisskörd! đŸ„”

Oktober;
Lökplantering och invintring i trĂ€dgĂ„rden. Fiende en 2-Ă„ring, avslutade med höstlov. Skogspromenader och övernattning i stugan i skogen. đŸŒČ

November; 
Svampplockning, förkylningar, Tomtelandsbesök och julbestyr. đŸŽ…đŸŒ

December; 
Förkylningar och andra baciller i en strid ström, krispiga dagar, julgranar, lucia och nedrĂ€kning av Ă„ret. 🎄


En snabbresumering av 2022.. Att titta igenom kamerarullen för Ă„ret Ă€r nyttigt. Inser att jag tagit vĂ€ldigt lite foton sista delen av Ă„ret.. vissa mĂ„nader gör sig mindre bra pĂ„ bild. Tex ett mörkt och grĂ„tt och trist november. Dessutom har jag lĂ„tit mig sjĂ€lv varva ner nĂ€r jag kunnat, försökt skala bort en massa "bör&mĂ„sten" för att fĂ„ lite Ă„terhĂ€mtning. DĂ€rav bristen pĂ„ uppdateringar pĂ„ bloggen. 

SĂ„ vad hoppas jag 2023 för med sig? 
Jag hoppas vi alla fĂ„r vara friska och krya, att alla djuren mĂ„r bra, att jag fĂ„r en bra balans mellan jobb&ledigt, att vi kan greja hĂ€r hemma med lite smĂ„ projekt och att odlingsĂ„ret blir fantastiskt! ✊❀ 
Lillasyster gör sin sista termin pĂ„ förskolan och till hösten har jag och J tvĂ„ skolbarn! Jag hoppas verkligen hon kommer trivas lika bra som Ärtan gör. ✊❀ 

SĂ„ Tack 2022. Ett Ă„r jag lĂ€gger till handlingarna med en kĂ€nsla av stor tacksamhet för allt jag fĂ„tt vara med om, tillsammans med dem jag Ă€lskar sĂ„ innerligt! ❀ 


Kommentera

Publiceras ej