(null)
Började helgen med att få hjälp att ta in hästarna. ❤️ Älskar den där hästen, Ärtan tog henne i grimskaft och gick från hagen till stallet medan jag fick släpa på ponnyn. Chalet går försiktigt och lyssnar på den lilla människan längst fram. 
Sen kratsades det hovar och lindades det ben innan vi gick hem och gjorde nationalrätten; tacos! 

(null)
Läsningen håller i sig.. so far so good! I lördags blev det ett besök på bibliotek och vi kom hem med ännu fler låneböcker till alla i familjen. Jag och lillasyster läser Mulle och det är många gånger jag måste koncentrera mig på att läsa för jag bara skrattar.. 🙈 sådär som min pappa gjorde när han läste för mig när jag var liten.. 
 
Jag har fått ner första omgången med frön, vi besökte även Mora trädgård som har öppnat för säsongen medan vi var in till stan i lördags.  Så kul! Jag såg precis vad jag ska önska mig i födelsedagspresent! 😁
(null)
Svårt att fånga på bild men Irisen i vårkruka på bordet har slagit ut. 😍 

(null)
Idag blev det lunch ute på dammen. Och ingen lunch är väl godare än den där utelunchen som man hungrat efter? Därefter blev det sparkåkning, bobåkning och kusinbus! ❤️ Så fint att tanka några timmar frisk luft och vårvinter inför en ny jobbvecka! 

Tyvärr kom vi hem till en skadad tupp som fick somna in och det förtog en del av glädjen vi haft på dammen. Men livet är en berg&dalbana i glädje och sorg. Bara att hålla i sig. ❤️💔

Nu är jag redo för en arbetsvecka. Barnen är peppade på skola/Föris och hunden är badad och friserad. Okej måndag vecka 7.. Bring it on! ☀️

Kommentera

Publiceras ej