Stoppa pressarna; JAG HAR SÅTT FRÖN! 🌱 (null)
Efter förra trädgårdssäsongen var jag så trött, jag hade verkligen kämpat med trädgården och allt jobb med den. Alla grönsaker gör mig glad men sommaren var urdålig med en massa regn som gjorde säsongen tuff! Lägg dessutom till en utmattning på toppen och tröttheten var inte att leka med. Under vintern har jag verkligen tagit det lugnt! Fokuserat på helt andra saker och låtit trädgården vila. Har inte groddat eller odlat ärtskott heller, ingen hydroponisk odling. De grönsaker vi ätit har kommit från frysen eller från affären. Ibland är det så livet är. 💚

Sakta sakta har jag hämtat mig lite och nu har jag paprikaplantor som behöver planteras om. Tomatfrön som kommit ner i jorden!  (null)
Vi hade fått in nya fröer på mitt jobb när jag var in och handlade mat åt djuren. Kunde ju inte låta bli! 🌱
(null)
Skulle inte ha nå mer tomatfrön… 😂🙈 Så bra gick det med den föreställningen när jag fick en tomatlista på mailen. Köpte några nya sorter! Nu hoppas jag det blir en spännande tomatsommar! 🍅 

Och dessutom, när jag fyllde år fick jag en fantastisk present av min moster;  (null)
Så mycket fina odlingssaker låg det i paketet! Den där tröjan hade hon stickat med tanke om att jag skulle ha den på mig ute när jag grejar i trädgården! 😍❤️ 

Nu trädgårdssäsongen 2024, nu har jag kört igång och hoppas jag orkar så och skörda hemodlade grönsaker! ❤️ Håll tummarna för mig! 

Kommentera

Publiceras ej