Luften har gått ur mig litegrann. Jag har haft en sjukt oproduktiv helg utan ork. Helst av allt skulle jag vilja gå i ide en stund. Jag sa till J i helgen; "det känns som att jag aldrig mer kommer bli pigg igen".. Men han kramar och låter mig ligga raklång på golvet och sucka. Sådär som jag brukar göra ibland. Lägga mig på golvet och bara stirra upp i taket och fundera på livet. 

Jag kommer ofta på mig med att inte orka se på teve, eller lyssna på pod eller ljudbok som jag alltid gör annars. Nu låter jag lurarna hänga runt halsen och njuta av alla andra ljud. Grus som knastrar under skorna, fåglar som låter. Ja, ljuden som livet på landet avger. Allt medan mina tankar far hit och dit. 
 
Det här har då varit en berg och dalbana i sommar med alla känslor. Upp och ner. Glad och ledsen. Så himla tacksam över att jag är ledig. Nog för att vi grejar på, jag och barnen, med vårt dagliga pyssel. Djur och mat och så lite bus och mys. Imorgon ska jag lämna dem hos farmor Cajsa, hon har saknat oss i några dagar och då får jag tillfälle att ta en ridtur i lugn och ro. ❤️ 

Så nu förstår ni min frånvaro. Orken är slut. 

Kommentera

Publiceras ej