(null)
Dagen har gått i ett sen jag klev ur sängen imorse, men jag hann med ett varv i trädgården innan jag gick in för kvällen. 💚
Stänga växthuset, kolla läget och gå ett varv. 

Igår lyfte jag av de flesta fiberdukarna eftersom det skulle regna idag. Dessutom har en del plantor växt så mycket att de inte får rum under duken. Blåklinten tex! Jag älskar att allt det gröna tar över mer och mer!! 😍 (null)
Förhoppningsvis får vi mycket blåbär i sommar. Buskarna har blommat som tokiga. Några kålmalar har lyckas komma innanför duken i kålfortet så nu ska jag lyfta på den och se om jag kan få bort alla larver. Det är nackdelen med kål! Samtidigt så vill man verkligen ha egen broccoli! 🥦💕 
I pallkragen till vänster om dörren växer det fyra plantor sötpotatis. Håll tummarna för skörd! 
I pallkragen till höger växer det morötter. 

Och som vanligt är växthuset fullt! Men i år är det faktiskt lite mer plats där inne. Tack vare att jag har två växthus! 👍👍 

(null)
Sallaten är som vanligt sådd alldeles för tätt, tittar ni noga ser ni massor av åkersniglar som gillade dagens regn. Fram med snigelpellets för jag vill ha sallat kvar! 

Och så en liten kik i stora växthuset!  (null)
Det växer så det knakar! Imorgon ska jag försöka hinna tjuva tomater och skölja av paprikorna som fortfarande lider av lössen. Men jag sätter mitt hopp till nyckelpigan som flyttat in. 

Sådär. Nu är det läggdags. 💤💤 Godnatt! 

Kommentera

Publiceras ej