(null)
Det regnade REJÄLT på morgonen. YR hade missat totalt för de sa 0 mm nederbörd. Det kom 23 mm!! Så nu slipper jag vattna på ett tag. Däremot måste jag klippa gräsmattan för den har exploderat. Hade tänkt köra med uppsamlare en sväng för att få lite täckmaterial! 👍 

Men efter frukosten gick vi till stallet och då klarnade det upp, barnen blev lite varma i sina regnkläder. Lillasyster är förkyld och var hemma från Föris igår. Snorig och inte sitt vanliga glada jag. Men vi fixade stallet och sen gick vi hem. Då somnade den lilla. Storasyster hade blivit lovad pyjamas hela dagen och en stund framför teven när vi kom från hästarna så medan barnen vilade på sina håll skrotade jag runt i trädgården.  

(null)

Har planterat ute i växthuset. Ena sidan är klar. Kör mycket paprika och chili i de lite mindre krukorna. De har haft ett tufft liv med alla sorgmyggelarver. Jag väntar fortfarande på nematoderna.. Sen får vi se om de repar sig och behöver ännu större krukor. 

Ja, det blev lite turkost i växthuset.. Men men.. håller mig till det. Inte alls tänkt att vara just turkost men jag tänker inte köpa några andra krukor eller en ny matta för att byta färg. Det här är sånt jag samlat på mig undan för undan. Tror vi kommer gillar växthuset ändå! Oavsett färg eller matchning! 

Ikväll när jag lagt varnen bar vi ut rutorna och pallen som var kvar. Imorgon ska vi försöka montera fönsteröppnarna. Sen är det bara nå clips och lite fett till dörrarna och stuprören kvar. Med andra ord. Nästan helt klart!! 💚 Därför planerar jag vad som ska planteras ut.. Så himla kul!! 
(null)
Där sitter han och läser bruksanvisning, min älskade sambo! ❤️ 
Där till vänster ska det stå lite krukor snart!! Får se hur mycket jag lyckas få ner i jorden imorgon.. 

Nu; sova! Himla trött efter en knölig natt! 💤💤

Kommentera

Publiceras ej