(null)

Ärtans skola ville ha in lingon till köket dĂ„ de kokar egen sylt till luncherna. SĂ„ i söndags Ă„kte vi upp i skogen för att se om vi hittade nĂ„gra bĂ€r. "det blir kul att vara lite i skogen, nyttigt, det gĂ„r fort osv" tĂ€nkte jag.. Well.. 

Det var verkligen urdĂ„ligt med bĂ€r. MEN vi fick ihop till en liter till slut. Men dĂ„ hade barnen skrikit och sjungit och lĂ„tit sĂ„ alla vilda djur flytt in i nĂ€sta landskap. 
Ärtan kunde inte plocka just nĂ„ bĂ€r alls pga diverse anledningar. 
Mellisen vi hade med oss var nĂ€stan uppĂ€ten. Och helt plötsligt ville inte Bönan Ă€ta banan för hon tyckte inte om det. SĂ„ hon spottade ut den i mossan och försökte "gömma" skalet i en av hinkarna.. 
Dessutom hörde vi "jag Ă€r bajsnödig" klart och tydligt medan vi plockade de smĂ„ röda bĂ€ren. SĂ„ det var bara för J att skala av ett lager klĂ€der och hĂ„lla upp den minsta medan jag gick tillbaka till bilen för att hĂ€mta papper. 

SĂ„ med en liter lingon, en nyskiten Böna, en halvvrĂ„ng Ärta, en nöjd terriertant och tvĂ„ ganska möra förĂ€ldrar tog vi oss i sakta mak tillbaka till bilen. DĂ€r barnen plötsligt började lorta ner sig i gruset rejĂ€lt, optimalt för att hoppa in i bilen igen.. 

(null)
Älskade terriertanten! ❀ 

NĂ€r jag skickade en bild pĂ„ barnen till familjen skrev Emma att det sĂ„g mysigt ut. Och ja, det gjorde det. Absolut. Men nĂ€r man Ă€r mitt i det kĂ€ndes det inte speciellt idylliskt! 😂

Kommentera

Publiceras ej