Imorgon ringer klockan tidigt. Imorgon är semestern slut! Och jag känner mig faktiskt taggad. Den här senaste veckan har gått i vilans tecken och det är nu de sista dagarna som jag känner att jag faktiskt börjar bli människa igen.. 

Så vad har vi gjort de sista två veckorna? 

Ärtan har börjat skolan. Det var lite pirrigt men från det att jag lämnade vid grinden så var allt pirr borta. Hon och grannbarnen var så himla fokuserade att de knappt hade tid att säga hejdå första morgonen! 😂 

Bönan har varit hemma i två veckor med mig. Hon har haft det lyxigt värre med frukost och kusinbus hos Mormor&Morfar medan jag fixat hästarna.

Men vi har faktiskt varit iväg på "äventyr".. vi åkte till Värmland för att fira min bästis på födelsedagen! 🎂
Vi åkte till Karlstad och sov en natt på hotell innan vi åkte till Kristinehamn på kalas. Barnen var överlyckliga över hotellvistelsen och att få leka med nya kompisar.  (null)
Vi åt gott, promenerade runt i Karlstad och kikade på lite allt möjligt. Hus, gator, staden och broar. Vi hade det iaf väldigt bra. Vi såg den här;  (null)
"Det där är du om du hade bott i lägenhet" sa J! Förstår inte vad han menar! 😝

Tack Malin för att vi fick hälsa på! ❤️
Och tack för smarrig mat&fika! 
🎂🌸🎂

Jag har myst med hästarna. De har fått nya skor och Chalet har blivit grundligt kliad medan hon var på pedikyren. Sen har vi promenerat och ridit.. 
(null)
Min fina gamla hästtant!! ❤️

Och inför den här "sista lediga helgen" åkte vi upp i skogen och sov i min Mormor&Morfars stuga. Knappt någon mobiltäckning och ingen el.. 
(null)
Barnen hittade på annat att roa sig med och när mörkret lagt sig och barnen sov gott satt jag och J vid bordet i skenet av ljus. 💕 (null)
❤️

Och som en ren bonus så blev jag äntligen klar med målningen av hönshuset. Dessutom är vindbrädorna på plats! 👍 (null)
Nu är det dags att banka ner stolparna till hönsgården! 

Så i tre veckor har jag gjort det jag gillar bäst. Umgås med nära&kära, vara med djuren, vila och skrota runt på gården.. förutom de gånger jag faktiskt tar mig ur byn! Nu är klockan på ringning.. nu är sommarledigheten för 2021 över! 




1 kommentarer

Malin

31 Aug 2021 07:38

Tack själv vännen! Var jätte roligt å ha er här. Kram

Svar: 😘❤️
pluppelinda.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej