Söndag. Imorgon väntar jobb igen. Pust, jag hade nog hellre velat vara ledig och kunna hålla på här hemma. I tre dagar har vi nu hållt på nere. Igår drog jag ut alla ritningar och satt och skrev upp en massa funderingar och sånt man ska tänka på. Mkt blir det. Och så kom pappa på idag att det kanske blir fönsterbyte också. Så man kan göra allting ordentligt med en gång och inte behöva riva ut fönstren om något år och förstöra i köket. Hej hå vad jag inte alls är i den branschen. Kan ingenting om fönster alls.

Har även varit duktig och putsat sadeln och tränset idag, hade planer på att rida men det blev uppskjutet eftersom lädret behövde sig en omgång och sadeln är lagomt kletig att sitta i nu. Mina stackars läderprylar har hållt år ut och år in. Har bara köpt ett träns till hästen under alla år jag haft honom. Sen att jag bytt nosgrimma och pannband är en annan femma. Men allting har hållt kanon. Tog iaf en härlig promenad med hästen så han fick röra på sig iaf.

Nu har jag vikt tvätt, diskat och plockat undan en massa skräp som ligger och dräller överallt. Ser ut som att hushållet innehåller ett gäng rövare men så är inte fallet. Det är bara jag, J och 4 husdjur. J åkte ut till Sollerön för att öppna klappar med sin andra bror men eftersom mitt huvud bultar och jag är trött hoppade jag över tillställningen. Jag avskyr mig själv men ibland är jag så fruktansvärt osocial. Jag tycker det är skönt att få vara ensam ibland. Fundera och klura på livet.

Nu ska jag ner i källaren och dra en omgång till med läderfettet och sen blir det en dusch, rena lakan och kanske lite teve. Snart är det här året slut också. Men än återstår det lite iaf.
Pussochhej!

Den bästa i hela världen.

Kommentera

Publiceras ej