Några timmar kvar, sen är det 2009. Har inte några nyårslöften utan lite mera allmänna kvar på mig själv: Jag ska försöka äta bättre och nyttigare. Motionera mera och försöka rida hästen lite oftare. Jag ska vara en bättre, gladare och snällare människa! =) Sen får vi se hur det går med det. Det är en annan femma.

Idag har jag hunnit med mycket. Dessutom har jag sovit ruskigt dåligt i natt. Drömde världens mardröm så när jag vaknade kallsvettig, ledsen och skitförbannad vid fyra höll mitt hjärta på att bulta ur kroppen. Sen somnade jag om efter ett bra tag och då vaknade av att jag hostade så jag fick lov att ta en halstablett. Det ligger en förkylning på lur men jag ska försöka mota den i grind. Tog en vända på stan idag och köpte mycket c-vitamin och omega-3 tabletter. Var inte mycket folk alls ute så det var riktigt skönt. På väg hem tog vi vägen över Sollerön och tände ljus på kykogården för farfar. Det var jobbigt för tårarna trängdes i ögonen men det var tur att jag kämpade emot för annars hade jag väl frysit ihop i kylan. Sen åkte jag hem och tog en ridtur i solen. Jag ska verkligen försöka bättra mig. Jag älskar att sitta på hästryggen men gör det alldeles för sällan.

2oo8 har varit ett relativt bra år. Jag började året med att skaffa mig en katt. En katt som höll oss vaken många nätter och som haft sönder inte mindre än 3 lampor men han är älskad iaf. Sen har vi fått lite gjort hemma. Tyvärr är inte köket klart än men vi har överlevt det. Blivit mycket jobb, som vanligt, och så har jag haft min första riktiga semester. Den var året senaste och istället för köksrenovering blev det takrenovering. Men hellre ett helt tak än ett färdigt kök!
Dessutom har jag blivit klarsynt och ser världen med helt nya ögon, tack vare glasögonen!
Tyvärr gick min underbara farfar bort det här året också. Så vi har avslutat det med mycket sorg och tårar. Det känns fortfarande när man pratar om/med honom eller tänker på honom. Men jag är övertygad om att han har det bra där han är nu. I sin fiskebåt och drar upp aborre efter aborre.

2oo9 hoppas jag blir året då vi äntligen får ett nytt kök. Jag har ritat och måttat och längtat och drömt i flera dagar nu. Men vi satsar på en högre växel och mer hemmafix. Årets första månader jobbmässigt kommer nog bli lugna. Vi går in i lågsäsong nu efter nyår. Skulle även vara roligt med ett staket och höns men jag får vara realist och inse att allting måste ta sin tid. Dessutom hoppas jag att underbara Järker vill tillbringa ytterliggare ett år tillsammans med en galenpanna som mig.

Nu ska jag försöka göra mig redo för kvällens nyårsfirande som kommer bli i Mora hos Maria&Robert. Jag hoppas det blir en rolig kväll.

Vill bara önska alla mina läsare
 ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!
HOPPAS 2OO9 BLIR ETT RIKTIGT KANONÅR MED MYCKET ÄVENTYR OCH SKRATT!
Puss och hej, jag älskar er!


Den här bilden får stå för hela 2008.

3 kommentarer

Ann-Sofie Karlsson

01 Jan 2009 19:42

Gott Nytt år på dig! Kram

elvenman

01 Jan 2009 21:45

Hur blev nyåret för er?

elvenman

01 Jan 2009 21:46

Hej!

Hur vart nyåret för er?

Kommentera

Publiceras ej