Jag är verkligen en värdelös bloggare.. Men jag har ingen ork och tid att sitta och knattra på tangentbordet. Slutade förra veckan med att kroppen sa stopp och jag blev sjuk. Så är det jämt när jag jobbat lite för mkt och stressat lite för mkt. DÅLIGT!
Många påpekar hela tiden att jag har så mkt djur.. Ja, men för mig är det ett sätt att koppla av och varva ner när jag är i stallet eller går med fnörten. Jag vill inte göra mig av med djuren bara för att jag ska kunna jobba dygnet runt/ 7 dagar i veckan.. För det är inte livskvalité.
Att odla massor är också BARA arbete tycker en del.. Men jag vill odla lite och jag vill skita ner händerna i jorden för då är jag lycklig. Sen är det guld värt för mig att jag kan gå ut och knapra på mina sockerärter och äta en morot direkt från landet då och då.. Och tänk, man behöver inte köpa alla grönsaker hela tiden när man kan odla någonting själv.
Idag har jag iaf sovmorgon. Så eftersom det hällregnar ska jag betala räkningar, dammsuga och vattna mina blommor innan det blir jobb. I helgen är jag helt ledig och det ska bli grymt skönt. Hästarna ska få en till gräshage färdigställd och jag ska koppla av!
Må gott!

2 kommentarer

Ann-Sofie

27 May 2011 09:41

Du är inte ensam om det, man ska ha kvar det som gör en lycklig och glad. Vad är det annars för mening med allt?

Ta hand om dig!

Kram

Catwalkqueen

28 May 2011 08:24

Om du är en värdelös bloggare, vad är då jag?^^,

Strunta i alla som klagar på att ni har mycket djur, säg åt drm att sköta sig själv..

Kommentera

Publiceras ej