Att ekologiskt är bra det vet jag. Men jag hade inte en tanke på att det kunde skilja så mkt när det kommer till ekofrön och vanliga frön.. Det står tom att bin och insekter tar stryk och dör pga av bekämpningsmedlen! Nej, hädanefter ska jag bara köpa ekofrön så långt det är möjligt! :) 

Det var nämligen en bra artikel i min senaste trädgårdstidning. Om odling med ekofrön och om de nya reglerna EU vill införa gällande avgifter och registrering av frösorter. Spontant känner jag att mångfald är BRA, får de igenom sina krav kommer det inte alls finnas lika mkt att välja på!! :C 
Och det är kul med mångfald av olika sorter på både blommor och ätbart! Mångfald är bra på de flesta sätt! Tänk hur olika varandra vi människor är, tänk vad tråkigt om vi tycker och agerar lika hela bunten. :) 
Tänk vad tråkigt om alla skulle odla sama sorts gula solros och ha samma sort på sallad och ärtor för det finns liksom bara en eller två sorter att välja på! 

Ja, mångfald och eko det gör vi tumme upp för! :) 

Kommentera

Publiceras ej