Jag hade som förhoppning att vi skulle bli klar med sovskrubben under året. Well, that didn’t happend! 🙈 

(null)
Jag målade vägg och kröp runt och målade elementrör.. Vi satte upp taket, fick det tapetserat och golvet kom på plats, även de flesta lister sattes upp. Sen gjorde någon entré! 💕 
Vi flyttade fokus till att lära känna vår nya familjemedlem istället och arbetet stannade av helt. 

Sen blev det vår och utomhussäsong! Då tog vi tag i ett projekt som legat på vänt..  (null)
Nämligen Staketprojektet! 

(null)
Jag målade klart staketspjälorna som var kvar att måla och vi fick groparna grävda med hjälp av grävmaskin. Sen slet vi som dårar i en vecka innan vi kunde gjuta. 

(null)
Vi klurade och mätte och räknade och tänkte en två och fjorton gånger.. sen kapade vi och måttade och vattenpassade innan vi skruvade. Jag och J är ett bra team. Vi retas som fasen med varandra men vi kan samarbeta ganska bra! 😉 För när vi skruvade sista skruven var vi nöjda och en aning trötta..
(null)
Två månader tog det oss. Från grävning till färdigt staket. Låter lång tid men J jobbade samtidigt och vi har barn och djur. Och utan hjälp av barnens mormor och morfar och farmor skulle det aldrig lyckats. Tack för all hjälp med barnen och mat åt oss när vi jobbade på! ❤️ Tack! Utan er hade vi inte hunnit klart! 😘
  (null)
Och nu har jag även fyllt upp med jord runt plintarna och gjort fint. Till våren ska det läggas på gräsfrön men just nu njuter vi av snön och vårt röda staket! 

Inne har vi kommit igång med Ärtans lilla rum nu. Idag började vi med innertaket. 👍 (null)
Panelskivan är limmad på ytterväggen och gipset är spacklat. Det går framåt. (Bild från slitet innan jul.) 
Min förhoppning är att vi blir klara om några veckor. Behöver dock en elektriker! 😉 

Det här var en tillbakablick på vårt 2017 när det gäller huset! 

Kommentera

Publiceras ej