Sitter i soffan och det bara kryper i kroppen, jag vill ner och bygga kök nu. Har hållt på där nere idag med. Nu börjar det bli dags att sätta upp bärande reglar och reglarna på väggarna så vi kan tilläggsisolera. Jag vill att det ska gå fort fort fort.. så det blir klart i rekord fart. Men sen ska det in golvvärme och nytt tak också. Så det dröjer nog. Men iaf är det ett stort framsteg att jag känner såhär.. Ska nog dra på mig skrotkläderna lite till och sortera skräp och rensa där nere så det blir framkomligt längs väggarna. Har haft en produktiv dag med massa tvättande, diskande och fixande här förutom det vi gjort i köket. 

Gårdagskvällen var skoj, Ebba är en himla söt liten tjej. Roligt att träffas en kväll sådär, även fast inte alla var med. Old times. Får se om det blir en tripp ner till Örebro till våren. Skulle vara skoj. Dessutom skulle en tur till Ikea inte sitta helt fel heller så man kan fortsätta planera i huvudet hur köket ska bli.

Idag tog vi hästen, hunden och min familj med oss och tog en härlig vinterpromenad i solen. I love vintern och snön och kylan och det perfekta sparkföret. Imorgon är sista dagen av julledigt sen blir det jobb och nyårsfirande. Ska spara 40h i timbanken de första månaderna nu, så man kan jobba skiten ur sig under högsäsongen. Så då kanske det blir lite lediga halvdagar så man kan få något gjort på hemmaplan.

Nu ska jag göra lite nytta här.
Pussochhej.


En vinter-fnört.

2 kommentarer

Ann-Sofie

28 Dec 2008 13:36

Snyggt täcke :) sådant har min lilla tax också :P

Ann-Sofie Karlsson

28 Dec 2008 16:04

Japp, har haft en bra jul dock har jag jobbat hela men det har varithelt okej :) klagar ju inte över att få pengar sen.



Nope, min tax skäms aldrig men hon fryser alltid :P det är jätte svårt att hitta ngt som sitter bra på henne. När man väl hittar ngt som sitter bra på längden så är det för stort fram. Det här täcket sitter ganska bra fram och är perfekt i längden :) måste ju sponsra Granngården :D

Kommentera

Publiceras ej