Idag kom sättvitlöken till butiken. Och då blev det ju sådär ganska svårt igen. Att välja vilken sort man ska sätta i jorden. Jag tror jag får bli vitlöksodlare! ;) 

Jag är ganska imponerad över att jag inte gått bananas på alla vackra höstlökar vi har på jobbet;
När vintern börjar ge upp och våren nalkas vet jag hur mycket jag läääääängtar efter blommorna jag satt i gräsmattan. Att plantera nu för glädje till våren! :) Men jag lyckades besinna mig och välja ut några få förpackningar som fick följa med hem. 

Dessutom fick vi ljung idag. Det betyder verkligen höst. Tänkte plantera någon fin kruka med höstblommor på trappan men än blommar mina sommarblommor så fint! Då ska man välja färg på ljungen och om man även vill ha någon prydnadskål eller silvermix. 
För att inte tala om alla färger och sorter och olika arter man kan välja! Hujedamig när jag tänker efter. Men. Förhoppningsvis får man uppleva fler trädgårdsår så man kan variera sig och prova på olika färger och blommor och grönsaker! 

Nu ska jag packa Ärtans väska tills imorgon. Hon ska ut på äventyr med sina mostrar! ❤️ 

Kommentera

Publiceras ej