Helgerna går för fort. Sjukt fort faktiskt. Eller det spelar ingen roll. Alla dagar bara rasslar förbi liksom. Bara att hålla i sig och försöka åka med! 😆

Igår jobbade jag. Riktigt roligt. Igen. Parkerade bilen i början av Mora och trampade cykel upp till jobbet. Tänkte att det var bra med tanke på att det var vasaloppshelg.  (null)
Jättefint! 
Önskar jag kunde cykla mer i vardagen men att cykla med två ungar i en kärra efter 45:an kommer aldrig hända. Det går inte med den trafiken som är. Dessutom är det för långt för att cykelpendla till jobbet! 😂 Sån atlet är jag inte!! 
På vägen hem hade det börjat blåsa rejält så fick trampa duktigt för att komma någon vart. Men tog mig tillbaka till bilen. Handlade mat och åkte hem till byn. 
Där var det full fart med taklagning och barn som lekte. I helgen har det varit stora takfixar-helgen. Trasiga pannor är bytta här hemma, hos Helena och hos mina föräldrar. Skönt att få det ur världen. Nu kan det regna hur mkt det vill! 

(null)
Passade på att gå en runda i trädgården med slangen nu ikväll. Den extra fuktigheten på natten gör gott men vissa saker började sloka rejält. Ska försöka täcka med mer gräsklipp också. Det får bli veckans mission. Gräsklipp. 

Nu ska jag sova. Imorgon är det ny vecka och måndag igen. En vecka som jag ska vara med barnen! ❤️ Det blir nog en fin vecka, håller jag tummarna för!! Tack&hej! 

Kommentera

Publiceras ej