Hej till september.  Min sista föräldralediga månad. Nu är det upploppet kvar. Bara att spurta i mål. 

Hejdå till augusti. Som faktiskt bjöd på regn. Och grönsaker. Och tid med familjen. ❤️ Du har varit fin. Men jag är redo för en höst i trädgården nu. 

Jag är redo för skogsturer med svampplockning. Jag är redo för höstsysslor i trädgården som täcka bäddar, plantera vitlök, gräva upp dahliorna (eller väntar med det, några blommar så fint frosten får komma först!) och så massor med vintersallat till Ärtan. 

Ja, det är så. Jag är redo för växthusbygge och lite annat smått och gott som ligger och väntar på att bli klart. Så kan jag börja jobba med samvete sen. En sista månad ledig med lillbönan innan hon skolas in. Vi fick plats på samma Föris som Ärtan. Känns bra att ha dem på samma ställe det här sista året. Nästa år är det förskoleklass som gäller! ❤️ 

Nu är det dags att göra de här vardagliga året-runt-sysslorna. Hänga tvätt och starta diskmaskin! 😬👍 Hej på er! 

Kommentera

Publiceras ej