(null)
Regnvåta rudbeckior. Jag har sått dem själv och jag tror faktiskt jag kommer så dem fler gånger. De är helt otroliga. Blommar länge och buketten på bordet är lika fin idag som när jag tog in den för en vecka sedan. 💚 

(null)
Ärtans dahlia den blommar också. Blommar och blommar. Nästa år lär jag stödja dem bättre! Men de är så fina! 😍 Den här heter Almonds Joy. 

(null)
Kryddväxtlandet går mot höstens färger. Frösådde verbena och planterade i landet i år. Första försöket och jag gillar hur den svävar en bit ovanför. (Man ser den tydligast till höger på bilden.) Tror jag kommer så den också. Försöka duger iaf! 👍 

Har satt en åbrodd i landet som doftar cola. Den var ganska liten när jag planterade den. Men inte längre. Tror jag ska gräva upp och dela den. Kanske begränsa lite med en kruka runt den. Den blommar inte heller, vill helst av allt gynna insekterna. 

Annars finns det massor av saker att göra:
  • Måla spaljéer och skruva upp dem.
  • Ge hallonlandet lite kärlek och stöd.
  • Gräva om jordgubbarna och utöka dem.
  • Klippa gräsmattan.
  • Vattna blommor i krukor.
  • Täcka mer jord. 
  • Planera för vitlök. 
  • Vattna växthuset. 
  • Gräva en grop och plantera en till blåbärstry. 
  • Rensa pallkragar som har visset och täcka jorden. 
  • Vattna.
  • Plantera höstlöken! 🌷 
Ja, en lång lista om man vill. Jag tar det lugnt pga förkylningen och förbereder mentalt för att få något gjort. Snart börjar jag jobba också. Slut på ledigheten! 

Nu är det helg men förkylningen spökar. Vi får se om jag ens orkar tänka trädgård nu! Puss o hej! ☘️

Kommentera

Publiceras ej